Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje
fot. Daniel Siwak
Zakończyła się blisko dwumiesięczna przerwa w drążeniu głównej części łódzkiego tunelu średnicowego, spowodowana zawaleniem się pobliskiej kamienicy. Po wzmocnieniu fundamentów okolicznych budynków maszyna wznowiła pracę, choć na razie – jak informują PKP PLK – jej tempo jest mniejsze od normalnego. Zarządca infrastruktury dystansuje się od przewidywanego zwiększenia opóźnienia inwestycji.

Przypomnijmy: 6 września po południu zaczęła walić się prawa oficyna prywatnej kamienicy przy al. 1 Maja 23 na łódzkim Starym Polesiu. W budynku nie było mieszkańców, którzy zostali wykwaterowani z wyprzedzeniem. Do katastrofy doszło w momencie przejścia maszyny drążącej tunel pod nieruchomością, nie wiadomo jednak, na ile przyczynił się do niej stan techniczny samej oficyny.

Jak informują PKP PLK, drążenie tunelu wznowiono dopiero po blisko dwóch miesiącach – w nocy z 31 października na 1 listopada (o tydzień wcześniej, niż planowano jeszcze w połowie października). Przed ponownym uruchomieniem tarczy TBM na polecenie Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wzmocniono dodatkowo grunt pod feralną posesją, a także pod budynkami przy al. 1 Maja 21 i ul. Próchnika 44. – Obecnie tarcza powoli przesuwa się w kierunku ul. Więckowskiego. Monitoring kamienic trwa przez 24 godziny na dobę – zaznacza inwestor.

Zarządca infrastruktury kolejowej i wykonawca (PBDiM Mińsk Mazowiecki) zapewniają że ich priorytetem jest umożliwienie mieszkańcom jak najszybszego, bezpiecznego powrotu do domów. – Po wyjechaniu tarczy zespół rzeczoznawców ponownie oceni stan techniczny budynków i mieszkań. Jeżeli eksperci budowlani uznają, że jest bezpiecznie, relokowani mieszkańcy będą mogli wracać do swoich lokali – informują w komunikacie prasowym PKP PLK.

Całe zdarzenie spowodowało zapowiedź kolejnego przesunięcia planowanego terminu oddania tunelu do użytku. Według wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka realna data to obecnie rok 2027 (marcowa lub czerwcowa korekta rozkładu jazdy). PKP PLK trzymają się jednak dotychczasowej daty. – Nadal obowiązującym terminem zakończenia inwestycji jest termin kontraktowy, tj. 2026 r. Zmiany w nim mogą nastąpić po odpowiednio udokumentowanym i uzasadnionym roszczeniu wykonawcy, które będzie przedmiotem rozpatrzenia i rekomendacji inżyniera kontraktu – deklaruje zarządca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Infrastruktura

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Roman Czubiński 09 października 2024

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Zobacz również:

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Roman Czubiński 09 września 2024

Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Infrastruktura

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Roman Czubiński 09 października 2024

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Zobacz również:

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Roman Czubiński 09 września 2024

Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5